onsdag 4 juli 2012

Halvårsrapport

Tillbaka från Irland med en elak förkylning, dubbelt så mycket packning som jag åkte hemifrån med samt bilder och minnen som kommer att ge mig glädje under lång tid. Det har kort sagt varit en väldigt bra vecka och nu sitter jag mellan snörvlingar och skoluppgifter och tänker bara ge mig på en liten sammanfattning av halvåret som varit, ur ett läsperspektiv.

Jag har läst 41 böcker - vilket är bra med tanke på att jag hade en fem veckor lång svacka då jag inte läste någonting annat än mjölkförpackningar. Av dessa lästes 13 på engelska och 13 är skrivna av svenska författare. Bara 11 är omläsningar. Förutom detta har det blivit 8 pjäser, 5 noveller, samt ett otal antal fanfics, serier, sånger och sagor.
Den som jag tror givit mig störst behållning är Aniara av Harry Martinsson, emedan jag hade riktigt svårt för Cirkeln och Madame Bovary.

~ * ~

Med detta sammanfattat så bara måste jag få nämna de två böcker som jag köpte under Irlandsresan: Where rainbows end av Ceclia Ahern (har älskat alt jag läst av henne tidigare) och Mr. Darcy, vampyre av Amanda Grangi (låter som en intressant bearbetning, eller hur?). En hög med filmer och teverserier blev det också, men det är en annan historia - som antagligen kommer leda till total verklighetsisolering framför teven så snart de mest brännande inlämningsuppgifterna är färdiga. För närvarande är det emellertid Alice in Wonderland och Through the Looking Glass som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar